نورپردازی تراس، پاسیو و آلاچیق

طراحی مناسب نورپردازی تراس و پاسیو با استفاده از پروژکتورها و وال واشرهای مناسب سبب کامل شدن طراحی ساختمان و ایجاد ارتباط بین فضای داخلی و بیرونی می شود که این ارتباط خوشایند، و آرامش بخش است. در این نورپردازی برای به حداکثر رساندن جلوه ­های بصری عموما پرژکتورها و چراغ ها را به صورت دفنی و پنهان از دید نصب می­ کنند؛ به صوری که نورپردازی از پایین به بالا انجام گیرد. این نورپردازی پایین به بالا باید به صورت یکدست و هماهنگ باشد و پرژکتورها و والواشرها در زاویه مناسبی نصب شوند که این امر این نورپردای را بسیار خوشایند می­سازد. این نحوه ایجاد نور در مکان­های ذکر شده باید با دقت انجام شود، چرا که نور پایین به بالا در زیاد کردن جلوه بسیار کمک می­کند.

باید دقت داشته باشید که این افزایش جلوه در نقاطی باشد که از جنس و متریال باکیفیت و بافت خوبی استفاده شده است. نصب چراغ و پروژکتور در محل‌هایی با متریال نامرغوب باعث ایجاد فضاهای خالی ناشی از عدم دقت در نصب، سوراخ‌­ها و بافت نامرغوب و بی‌کیفیت می‌شود.

با رعایت دقت و نوع رنگ نورپردازی و نیز انتخاب مناسب پروژکتور نتیجه این نوع نورپردازی شما را بسیار راضی و خشنود می­ کند. در نورپردازی مکان­های مذکور استفاده از پروژکتورها و والواشرهایی که با LEDهای مرغوب و با کیفیت ساخت بالا باشند بسیار مهم است. چرا که این پرژکتورها و وال واشرها یه صورت دفنی نصب می­شوند و و در زمان نوردهی گرما تولید می­کنند. اگر این نوع پروژکتورها با کیفیت باشند گرمای ایجاد شده در زمان نوردهی و نورپردازی آسیب زننده نیست و کودکان با لمس پرژکتور دچار آسیب و سوختگی نمیشوند. اما اگر از نوع بی کیفیت باشند با لمس آنها حتی توسط افراد بالغ باعث ایجاد سوختگی و آسیب می­شود. در نتیجه برای بهره ­مندی از بهترین نورپردازی و کمترین آسیب در هنگام لمس حتی توسط کودکان توصیه می­شود از پروژکتوها و والواشرهای ۱۲ و ۲۴ ولت همراه با درایور و با درجه حفاظت مناسب استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

سه × سه =

جستجو در سایت