چراغ های لاین نوری

چرا روشنایی خطی؟
نورپردازی خطی به دلیل انعطاف پذیری، عملکرد عالی و جذابیتی که از لحاظ زیبایی شناختی دارد، بسیار محبوب شده است.
● انعطاف پذیری:
چراغ های خطی انعطاف پذیری بالایی دارند، زیرا تقریباً در هر نوع سقفی قابل نصب هستند. می توانید آن ها را به صورت معلق(آویز)، توکار و یا روکار، نصب کنید. برخی از محصولات روشنایی خطی طیفی از شکل های متصل را در شکل های گوشه L یا اتصالات T و متقاطع ارائه می دهند. این شکل های متصل به همراه طیف های مختلف، به طراحان نورپردازی اجازه می دهند تا با استفاده از یک آباژور که می تواند برای متناسب سازی اتاق طراحی شود، طراحی های واقعا بی نظیری ایجاد کنند.
● عملکرد:
LED ها جهت دار هستند و نیاز به بازتاب دهنده ها و دیفیوزرها را کاهش می دهند و باعث افزایش کارایی می شوند.
● زیبایی شناسی:
اغلب داشتن عملکرد عالی کافی نیست. روشنایی ها نیاز به طراحی خیره کننده ای دارند. با این حال، چراغ های خطی از این نظر بسیار عالی عمل می کنند، زیرا این نوع روشنایی ها طیف وسیعی از مدل ها برای ایجاد طرح های منحصر به فرد و چشم نواز را فراهم می کند. طرح های سفارشی با گوشه ها، مربع ها، مسیر های خطی طولانی، نور مستقیم / غیرمستقیم و رنگ های سفارشی تنها معدود گزینه هایی است که چراغ های خطی ال ای دی را به گزینه ای بسیار مناسب تبدیل می کند.
● دمای رنگ:
چراغ های خطی LED اغلب می توانند طیف گسترده ای از دمای رنگ انعطاف پذیر از سفید گرم گرفته تا سفید خنک را برای روشنایی محیط ارائه دهند. می توان از درجه حرارت های مختلف برای ایجاد خلق و خوی و جو در یک فضا استفاده کرد.
کلوین رنگ های چراغ خطی از انبه ای، آفتابی، نچرال، تا مهتابی و یخی قابل دسترس است.همچنین، نورپردازی خطی غالباً در رنگ روشن و تغییر رنگ RGBW قابل تنظیم است ( با کنترل از راه دور یا کنترل دیواری کنترل می شود.)

انواع چراغ های خطی موجود در بازار کدام اند؟
نورپردازی خطی اکنون نسبت به زمانی که اولین بار سال ها پیش معرفی شده است، در گزینه های بسیار بیشتری وجود دارد. نورپردازی خطی می تواند هم به صورت تو کار و هم روکار نصب شود یا به حالت تعلیق (آویز) درآید.
با توجه به IP (حفاظت از ضربه)، بسیاری از محصولات در حدود IP20 هستند، اما شما می توانید چراغ های موجود در بازار را پیدا کنید که دارای رتبه IP65 باشند. (به این معنی که آن ها مناسب آشپزخانه، حمام ، سقف استخر و مکان هایی هستند که رطوبت و آب دارند).
اندازه نیز می تواند با نورپردازی خطی بسیار متفاوت باشد. می توانید آویزهای منفرد روشنایی یا خطوط مداوم بیش از 50 متر داشته باشید. این ها می توانند به اندازه ای بزرگ باشند که یک اتاق را روشن کنند و یا به اندازه ای کوچک باشند که یک خط باریک و یا مکان هایی مانند زیر کابینت ها را روشن کنند.
با توجه به نیاز خود، می توانید در انواع فروشگاه ها، منازل، دکوراسیون های داخلی، اداره ها، مدارس و مراکز خرید، از این چراغ های جذاب استفاده کنید.
در خرید و استفاده از این چراغ ها همیشه به یاد داشته باشید که این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار اند. بنابراین می توانید با تضمین کیفیت خوبی آنها را دریافت کرده و استفاده کنید. در استفاده های مختلف دیگر، این محصولات کارایی بالایی در مصارف صنعتی هم دارند که بررسی خواهیم کرد.
در ادامه انواع چراغ های خطی را بر شمرده و هر یک را به اختصار مورد بررسی قرارمی دهیم.
معرفی انواع چراغ خطی بطور کامل
همانطور که اشاره شد، چراغ های خطی دارای انواع مختلفی هستند و از نظر نصب و کارایی، می توان آنها را به سه دسته تقسیم بندی کرد:
1. چراغ خطی توکار
2. چراغ خطی آویز
3. چراغ خطی روکار
بررسی هریک از این چراغ های خطی باید با توجه به ویژگی ها، مزایا و معایب و کاربردهای آنها انجام شود. ما هم دقیقا همین کار را برای آنها انجام می دهیم:

چراغ خطی توکار
نصب چراغ خطی توکار در سقف های کاذب امکان پذیر است. بدین منظور در سقف کاذب، باکس یا شیارهایی متناسب با ابعاد چراغ ایجاد می نمایند و سپس چراغ در داخل آن نصب می شود. این چراغ ها در دیوارهایی که از این شرایط برخوردار باشند، نیز قابل نصب هستند.
پس از نصب، فریم چراغ دیده نمی شود و اگر مراحل نصب به درستی صورت پذیرفته باشد، سطح نور و محل نصب یکی خواهد شد و بیرون زدگی در سقف یا دیوار دیده نخواهد شد. استفاده از این چراغ برای نورپردازی، دست طراحان را باز خواهد گذاشت؛ چرا که به آنان اجازه می دهد از انواع لاین های نوری مستقیم، منحنی و کرو متناسب با قوس های فضا و چیدمان دکوراسیون بهره بگیرند.
به طور مثال، در مراکز تجاری و فروشگاه ها استفاده از نور خطی در سقف که امتداد آن از روی دیوار می گذرد و طرح L شکل را بوجود می آورد، به زیبایی بصری و جلب توجه مشتریان کمک زیادی خواهد کرد. چنانچه محل مورد نظر از لحاظ نصب چراغ خطی به صورت توکار شرایط لازم را داشته باشد، در انواع محیط های اداری، تجاری و مسکونی می توان این چراغ ها را نصب نمود.
در خصوص این چراغ ها باید دقت داشته باشید که پس از نصب و استفاده های مکرر، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض برخی از آنها به مرور زمان احساس شود. در این مواقع، باید از قبل تعیین کنید که چه زمان و هزینه ای برای این تعمیرات احتمالی می توانید در نظر داشته باشید.
2. چراغ خطی آویز
این چراغ ها به لحاظ سیستم روشنایی با دیگر چراغ های خطی تفاوتی ندارند. تفاوت آن در سیستم نصب آویز است که به آن کاربری های خاص خود را می بخشد. در مکان هایی که ارتفاع سقف زیاد است برای رسیدن به لوکس نوری کافی ناچار به استفاده از چراغ های بیشتری خواهیم بود.
اما اگر بتوانیم به روشی فاصله بین چراغ و کف را کمتر کنیم هزینه کمتری برای روشنایی خواهیم پرداخت. استفاده از چراغ هایی با سیستم آویز در این شرایط می تواند یک راه حل هوشمندانه باشد که علاوه بر کاهش تعداد چراغ ها و هزینه های مصرف انرژی به زیبایی فضا نیز کمک خواهد نمود. همچنین این چراغ ها را می توان از محل نصب باز کرد و در جای دیگری نصب نمود. بنابراین در صورت جابجایی و تغییر مکان، نیاز به هزینه مجدد برای خرید چراغ نخواهد بود.
ظاهر زیبا و مینیمال چراغ خطی آویز به آن کاربری های مختلفی می بخشد. از این چراغ می توان بر روی میزهای کنفرانس و جلسات، کانتر، جزیزه آشپزخانه، لابی هتل ها و مجتمع های تجاری، کافه و رستوران ها و… استفاده نمود.
این چراغ ها در انواع مختلف صاف، طرحدار، منحنی و شکلدار تولید می شوند. البته می توانید پس از خرید مدل معمولی آنها، به آنها شکل های جذابی بدهید که زیبایی محیط داخلی شما را بیشتر و بیشتر کنند. این چراغ ها باید کاملا هوشمندانه بکار برده شوند، زیرا بدلیل آویزان بودن آنها، ممکن است به مرور زمان، زیبایی دیگر بخش های دکوراسیون را تحت تاثیر قرار دهند.
3. چراغ خطی روکار
استفاده از چراغ خطی در شرایطی که سقف کاذب و امکان برش و ایجاد شیار در آن برای نصب چراغ خطی توکار وجود نداشته باشد و از طرفی سقف از ارتفاع چندان بلندی برخوردار نباشد که بتوان از سیستم های آویز در آن استفاده کرد، راهکار مناسبی خواهد بود.
اگر قصد تغییر سیستم روشنایی مکان مورد نظر خود را داشته باشید و از طرفی امکان تغییر و دست بردن در سقف و دیوار ها را نداشته باشید، با استفاده از چراغ خطی روکار می توانید سیستم روشنایی خود را بروز کنید.
در این حالت بدنه چراغ پس از نصب مشخص خواهد بود، رنگ بدنه چراغ را می توان متناسب با دکوراسیون و طراحی داخلی انتخاب نمود. این چراغ ها را می توان در طول های بالا سفارشی سازی نمود و در انواع محیط های اداری، تجاری و مسکونی به خدمت گرفت.
در انتخاب چراغ خطی متناسب با ویژگی ها و کاربری محیط، علاوه بر نوع نصب آن توجه به رنگ نور، شارنوری، طول عمر، عدم نفوذ رطوبت و گرد و غبار به داخل چراغ حائز اهمیت است.
این چراغ ها مخصوص افرادی است که نمی خواهند بعد ها هزینه بالایی برای تعمیرات و تعویض چراغ بپردازند! با استفاده از این چراغ ها می توانید کارایی مناسبی دریافت کنید، زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی خود بدهید و کارایی مناسبی در قبال هزینه پایینی که صرف می کنید، دریافت کنید.
چراغ های خطی در کجا استفاده می شود؟
در گذشته، شاهد استفاده از نورپردازی خطی بودیم که اغلب در فضاهای تجاری مانند خرده فروشی ها و دفاتر مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه به دلیل انعطاف پذیری بالای چراغ های خطی، محصولات در کاربردهای متنوع و فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرند.
اگر می خواهید طرحی را ایجاد کنید که مردم را به خود جذب کند و محصولی را بخواهد که دارای پوشش درخشان چشمگیری باشد، بهترین انتخاب استفاده از ال ای دی های خطی است. چه یک “دفتر عالی” داشته باشید و چه “استودیوی هنری”، استفاده از چراغ های خطی به عنوان یک روشنایی صحیح می تواند به هر نوع طراحی معماری دامنه دید بیشتری ببخشد.
با توجه به اینکه چراغ های خطی فضای بصری کمتری را اشغال می کنند، می توانند یک اتاق را بزرگتر به نظر برسانند. همچنین برای روشن کردن اشیاء خاص بدون اینکه چیزی در بالای سر آنها باشد، کاملاً مناسب هستند. اگر میز اتاق کنفرانس دارید که به نورپردازی احتیاج دارد، می توانید از یک چراغ خطی در بالای سقف بهرمند شوید.
به طور کلی چراغ های خطی برای ارائه قابلیت روشنایی بی نظیر برای اماکن کار، فضاهای عمومی، کافه ها، رستوران ها، املاک مسکونی و بسیاری مکان های دیگر طراحی شده اند هدف اصلی از نورپردازی های خطی، فراهم آوردن روشنایی قوی است که می تواند یک طراحی روشنایی عمومی ایجاد کند.
با توجه به انواع مختلفی از این چراغ ها که در صنعت وجود دارند، می توان عملکرد بسیار مناسبی از آنها را دریافت کرد. می توانید ابتدا بودجه مورد نظر خود را تعیین کنید، سپس به سراغ بررسی چراغ های مختلف و محیط مورد نظر بروید و در آخر اقدام به خرید چراغ خطی محبوب خود بکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

20 − هشت =

جستجو در سایت