نورپردازی خطی|شرکت نورپردازی رهاوند

چراغ خطی و موارد کاربرد آن در نورپردازی خطی:
نورپردازی خطی چیست؟
نورپردازی خطی که اخیرا کاربرد وسیعی در طراحی داخلی و معماری پیدا کرده است، یکی از روش های ایجاد روشنایی فضا به سبک مدرن و امروزی است. روش نورپردازی خطی بیشتر در طرح های مینیمال به چشم می خورد و نزد طراحانی که دکوراسیون را به شکل ساده ترجیح می دهند، محبوبیت زیادی دارد.

نورپردازی خطی به دلیل انعطاف پذیری، عملکرد عالی و جذابیتی که از لحاظ زیبایی شناختی دارد، بسیار محبوب شده است.
برخی از محصولات روشنایی خطی طیفی از شکل های متصل را در شکل های گوشه L یا اتصالات T و متقاطع ارائه می دهند. این شکل های متصل به همراه طیف های مختلف، به طراحان نورپردازی اجازه می دهند تا طراحی های واقعا بی نظیری ایجاد کنند.

مزایای نورپردازی خطی:
– ایجاد حس مدرنیته در فضا
– امکان استفاده در نورپردازی های متنوع از جمله دکوراتیو و عمومی
– داشتن ابعاد و طرح های بسیار مختلف
– ارزان ترین و به صرفه ترین گزینه برای ایجاد دکوراسیون متفاوت
– احساس امنیت و راحتی بسیار بالا
– دلپذیر شدن فضای مورد نظرتان
– ایجاد محیط آرام برای افراد

معایب نورپردازی خطی:
بسیاری از خریداران نورهای خطی علاقه مند هستند تا تمام جزئیات مربوط به این محصولات را به دست آورده و سپس با خیال راحت اقدامات مربوط به خرید را انجام دهند. آشنایی و کسب اطلاعات در خصوص معایب نور خطی یکی از همین جزئیات مهم می باشد. به طوری کلی می توان گفت که استفاده از نورهای خطی هیچ گونه معایبی را به دنبال ندارد، شما می توانید با خرید باکیفیت ترین و بی نظیرترین این محصولات از تامین کنندگان معتبر، هیچ عیبی را در نصب و استفاده این تجهیزات مشاهده نکنید.

نورپردازی-خطی

چراغ خطی مهمترین المان در نورپردازی خطی:
یکی از مهمترین المان های یک نورپردازی خطی، چراغ های خطی است؛ این نوع چراغ ها علاوه بر داشتن نور مناسب و یکنواخت، اگر از نوع چراغ های LED باشند، از مصرف انرژی پایینی نیز برخوردارند. که در اندازه ها و ابعاد مختلف امکان ساخت داشته و قابلیت نصب به صورت معلق (آویز)، توکار و روکار دارند.
هر سه حالت این چراغ‌ها می توانند در انواع فضاهای معماری داخلی و خارجی استفاده داشته باشند؛ انتخاب و نصب هر نوع از چراغ‌های خطی بعد از سلیقه طراح داخلی، به مصالح و مرحله‌ای که برای خرید اقدام می‌کنید، بستگی دارد.
پیش بینی این چراغ ها در طرح و در نظرگرفتن مکان قرارگیری آن‌ها، بهترین راه حل برای داشتن فضایی زیبا و در عین حال کاربردی برای دکوراسیون مد نظر شماست.

انواع چراغ خطی:
چراغ های خطی آویز:
این نوع از چراغ های خطی مانند انواع چراغ های سقفی و آویز دیگر به راحتی در فضاهای مختلف قابل استفاده است. این چراغ ها معمولا بسته به طولی که دارند با تعداد مشخصی کابل آویز نصب می شوند. در انتخاب نوع چراغ خطی باید به هماهنگی آن با سایر المان های محیط و همچنین مرحله ای از ساخت که قرار است این چراغ ها نصب شوند، توجه کرد تا بهترین نورپردازی خطی را داشته باشیم.

چراغهای خطی توکار:
چراغ‌ های خطی عموما مستطیل ‌‌شکل هستند. این نوع چراغ ‌ها به شیوه توکار و در داخل سقف ‌های معمولی یا سقف‌ های کاذب نصب می‌گردند. این نکته را از یاد نبرید که در هنگام انتخاب این چراغ‌ ها در نورپردازی خطی، امکان نصب آن‌ ها به شیوه توکار باید بررسی شود. یعنی ابعاد و اندازه آن‌ها پیش از اقدام به خرید مورد توجه قرار بگیرد. به این ترتیب در هنگام نصب و راه‌اندازی دچار مشکل نخواهید شد. به عنوان نمونه چنانچه ساختمان دارای سقف‌های کاذب باشد استفاده از چراغ‌های توکار گزینه مناسبی خواهد بود. محل کاربرد این نوع چراغ‌ها عموما به عنوان چراغ‌های اداری و تجاری در سقف‌های کاذب مجموعه‌های تجاری و یا ساختمان‌های اداری و هتل‌ها و غیره خواهد بود.

چراغ های خطی روکار:
این نوع از چراغ ‌های خطی به حفره و برش در سقف نیازی ندارند. عموما به شیوه روکار روی دیوار یا سقف محیط ‌های گوناگون نصب می‌گردند. بنابراین چنانچه کاربری قصد نورپردازی خطی در فضایی را داشته باشد که سقف‌های آن از پیش اجرا شده است، چراغ‌ های خطی روکار گزینه مناسبی به شمار می‌روند. همچنین محل کاربرد این نوع از چراغ‌ ها مانند چراغ‌ های توکار در سقف‌های کاذب مجتمع های تجاری و یا ساختمان-های اداری، هتل‌ ها و غیره می‌باشد.

موارد کاربرد چراغ خطی:
از مهمترین و آشکارترین کاربرد های چراغ های خطی در نورپردازی خطی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– مناسب برای استفاده در نورپردازی فضاهای تجاری
– مناسب برای استفاده در نورپردازی ساختمان های مسکونی
– مناسب برای استفاده در نورپردازی ساختمان های اداری
– مناسب برای استفاده در نورپردازی خرده فروشی ها و انبارها
– مناسب برای استفاده در نورپردازی کارگاه ها و گاراژه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

سه × سه =

جستجو در سایت