نورپردازی باغ ویلا| شرکت نورپردازی رهاوند

نورپردازی باغ ویلا به چه صورتی باید باشد ؟
نور پردازی باغ ویلا دارای ظرافت های زیادی بوده و تکنیک های مختلفی برای آن می توان به کار برد. مبحث نورپردازی برای باغ ویلاها، مبحثی جذاب در علم دکوراسیون و معماری فضای سبز به شمار می آید. برای ایجاد فضای سبز زیبا و دلنشین، طراحان و دیزاینرهای فعال در این حوزه بایستی نکات مختلفی را در نظر داشته باشند.

نورپردازی باغ ویلا در زبان علمی و در رفرنس های جهانی با نام علمی Garden Lighting شناخته می شود. ما در این مقاله قصد داریم به نحوه نورپردازی باغ ویلاها بپردازیم با ما همراه باشید.

نورپردازی داخل باغ
موضوعات مختلفی که در نورپردازی باغ ویلاها بایستی مورد بررسی قرار گیرند؟
به منظور اجرای نورپردازی زیبا و جذاب برای محوطه باغ ویلاها باید درباره موارد مختلفی از نورپردازی خارجی یا Exterior Lighting تجربه کاری داشته باشیم. مواردی از قبیل نورپردازی نما، نورپردازی درخت، نورپردازی درختچه، محوطه، آبنما و نورپردازی دیوار و از همه مهم تر زیر مجموعه های نورپردازی باغ. زمانی که صحبت از نورپردازی باغ ویلا و فضای سبز آن است بایستی تمام زیرشاخه های مذکور پوشش داده شوند.

از سوژه های درخشان در نورپردازی باغ ویلا استفاده کنید
اگر که باغ ویلای شما فضایی تاریک داشته یا در قسمت هایی از آن روشنایی کافی وجود ندارد به نحوی که نمی توانید برخی اشیا را به راحتی در شب ببینید از ایده سوژه سازی استفاده کنید. سوژه را می توانید به شکل یک درخت، مجسمه، آبنمای کوچک یا هر چیز دیگری که قابلیت نورپذیری داشته باشد، در نظر بگیرید. نورپردازی روی یک شی، باعث ایجاد احساسی بسیار دوست داشتنی در مخاطبان شده و به فضاسازی ویلای شما در شب هنگام کمک خواهد کرد.

با خلق سوژه های درخشان در باغ، سطح اعتبار فضای ویلای شما در ذهن مخاطبان بالا می رود و باغ ویلای شما نمایی اصیل و قابل اعتماد می یابد.

نورپردازی باغ و ویلا

نورپردازی ورودی باغ بسیار مهم است
در باغ ویلاهای بزرگ با فضای سبز گسترده، کنترل پخش نور می تواند در حد یک هنر مطرح شود. برای انجام بهتر کار می توانید محوطه باغ را به مجموعه ای از رویدادها دسته بندی کرده و سپس اقدام به بررسی نحوه نورپردازی هر قسمت بکنید. فضای ورودی باغ می تواند نقطه شروع نورپردازی باشد.

استفاده از ستون های سیمانی و دروازه های سنگی ایده بسیار جذابی برای نورپردازی می توانند باشند بویژه اگر دارای سطحی روشن باشند نه براق. بنابراین به جرات می توان گفت که یکی از قسمتهای اصلی در نورپردازی باغ، نورپردازی ورودی است. اگر باغ ویلای شما دارای دروازه ای با ستون های بلند است بهتر است از تعدادی چراغ دفنی با زوایه پخش نور بسته برای نورپردازی دروازه استفاده نمایید.

طراحی نورپردازی باغ ویلا
با این کار، نور چراغ های دفنی از پایین تا قسمت انتهایی ستون را پیموده و یک فضاسازی بسیار چشم گیر و جذابی برای دروازه ورودی باغ ویلای شما بوجود خواهد آورد. در ضمن می توانید از والواشرهایی که به صورت سفارشی برای ابعاد دروازه ساخته می شوند، جهت نورپردازی باغ ویلا استفاده کنید.

به طور معمول والواشرها در بالاترین قسمت ستون ها نصب شده و باعث اعمال نوری یکنواخت و دلنشین به ستون می گردند. این والواشرها درخشندگی خیره کننده ای در محل نورپردازی ایجاد می کنند که همین ویژگی یکی از جذابیت های عمده استفاده از این گونه چراغ ها در نورپردازی نما یا ستون محسوب می شود.

نورپردازی فضای سبز باغ

نورپردازی درختان بلند قامت و تاثیر روانشناختی آن
چنانچه در ورودی باغ ویلای خود تعدادی درختات کاج یا سرو بلند قامت دارید که دریک مسیر سنگ فرشی مستقر شده اند، نورپردازی آنها با چراغ های دفنی منظره ای بسیار جذاب خلق خواهد کرد. برای اینکه قامت درختان به خوبی پوشیده از نور شود، بهتر است از چراغ هایی با تابش بسته استفاده نمایید.

اجرای چنین نورپردازی باعث القای حس صلابت، بلندی و قدرتمندی در یک فضای مدرن به مخاطب خواهد شد.

نورپردازی باغچه حیاط

در صورتی که ورودی باغ ویلای شما فاقد درختان بلند قامت است و از بوته های گل مانند گل شمعدانی استفاده شده، در این صورت می توانید از چراغ های نقطه ای و تک ال ای دی برای نورپردازی باغ ویلای خود استفاده نمایید. با نصب چراغ دفنی های تک ال ای دی به موازات دو حاشیه در ورودی ماشین رو ویلا، حس استقبالی توام با گرما و رسمی بودن در ذهن افرادی که به ویلا وارد می شوند ایجاد خواهد شد.

نورپردازی عمارت باغ ویلا سوژه ای که توجه ویژه ای می طلبد
عمارت یک باغ ویلا، کانونی ترین نقطه نورپردازی در ویلا است. اگر که تمایل دارید یک نورپردازی درخشان برای باغ ویلای خود انجام دهید، سعی کنید عمارت باغ را در مرکز توجه قرار داده و عمارت باغ را به عنوان شیک ترین و درخشان ترین مکان برای نورپردازی در نظر بگیرید.

تجهیزات مختلفی برای نورپردازی عمارت باغ ویلا به کار برده می شود. در طراحی و ساخت یک عمارت از متریال های گوناگونی استفاده می کنند. هر کدام از متریال های بکار برده شده در نمای عمارت، از جنس و رنگی خاص برخوردارند و یک طراح نورپردازی بایستی جهت نورپردازی نمای عمارت از یک نقشه نورپردازی زیبا و هماهنگ پیروی کند. یک نورپردازی هماهنگ و متناسب با رنگ نما و بدون اتلاف در نور.

برای آجرهایی با رنگ کرمی روشن، نور سفید آفتابی جلوه ای بسیار زیبا خواهد داشت و نور ملایم قرمز و نور زرد انبهی برای آجرهایی با رنگ قرمز مناسب خواهد بود.

هزینه نور پردازی در باغ
با نورپردازی مجسمه و آبنما، صحنه هایی دلنواز خلق کنید
اگر در باغ ویلای خود مجسمه ای نفیس دارید، با توجه به رنگ و متریال مجسمه رنگ نور مناسبی برای نورپردازی آن انتخاب نمایید. اگر می خواهید یک آبنما را به سوژه ای برای جلب توجه تبدیل کنید، چراغ آبنمایی با قابلیت ضد آب و با رنگی مناسب انتخاب کنید. چراغ آبنمای باغ ویلا باید با زاویه پخش نور مناسب برای نازل یا فواره آبنما طراحی شده باشد.

استفاده از چراغ آبنمایی که آب هنگام خروج از زیر نازل هایش کف می کند بسیار جالب توجه خواهد بود. چراغ آبنماهایی با رنگ آبی و سبز فیروزه ای حالتی رویایی به آبنمای ویلای شما می بخشد.

در ضمن اگر آبشاری زیبا و جذاب در کنج باغتان وجود دارد، می توانید برای نورپردازی آن از چراغ آبنمایی با قابلیت نورپردازی بالا در حد ۱۲ یا ۱۸ وات استفاده نمایید. آبشارهای ریزشی و پرده ای به هنگام نورپردازی جذابیت و زیبایی منحصر به فردی خواهند داشت.

ایده نور پردازی داخل ویلا
از تجهیزاتی مرغوب در نورپردازی باغ ویلا استفاده نمایید
نکته ای بسیار مهم که در نورپردازی باغ ویلا باید مورد توجه قرار گیرد این است که چون باغ ویلاها از لحاظ ابعاد، اندازه ها و مساحت متفاوت هستند، بنابراین باید تجهیزات نورپردازی برای هر ویلا به صورت سفارشی و اختصاصی برای همان ویلا ساخته شده باشد. در صورتی که تجهیزات نورپردازی از پخش نور سفارشی برخوردار باشند، کلیه سوژه های نورپردازی شده مقدار نور مناسبی را دریافت خواهد کرد و حداقل اتلاف نور صورت خواهد گرفت. همچنین شاهد حداقل میزان نورهای مزاحم در نورپردازی باغ ویلا خواهیم بود.

در نورپردازی امنیتی محوطه ویژگی های زیر را در نظر بگیرید
نورپردازی امنیتی بایستی روشن بوده و محدوده بزرگی از باغ ویلا را تحت پوشش قرار دهد بر همین اساس باید محل نصب آنها نسبت به بقیه لامپ ها و روشنایی ها بالاتر باشد. سعی کنید هنگام خرید چراغ هایی با کارکرد امنیتی به اقلیمی که در آن سکونت دارید توجه نمایید. علاوه بر این چراغ ها باید دارای تناسب با آب و هوا و شرایط اقلیمی منطقه باشند باید بهترین روشنایی را در مواجه با شرایط مختلف جوی به همراه داشته باشند.

چگونه ویلا را نورپردازی کنیم
برای روشنایی فضای بیرونی باغ ویلا از نورپردازی ملایم و ظریف استفاده کنید
داشتن درخششی ملایم و تابش نوری گرم در مقایسه با نورافکن های پر نور جالب و دعوت کننده خواهند بود. چراغ هایی با تناژ گرم و ظریف را جایگزین لامپ هایی با روشنایی شدید و تند نمایید.

عکس نورپردازی باغ ویلا

از شمع ها برای نورپردازی های موقت استفاده کنید

اگر چنانچه قصد دارید به طور موقت نورپردازی زیبا و خیره کننده ای ایجاد نمایید ایده استفاده از شمع ها می تواند به شما در عملیاتی کردن آن کمک نماید. شمع ها فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کنند. از تعداد زیادی شمع همراه با جا شمعی برای ایجاد فضایی روشن و جذاب در حیاط یا پاسیو باغ ویلا استفاده نمایید.

نورپردازی استخر باغ
با چراغ های میهمانی و جشن حیاط باغ ویلا را نورپردازی نمایید
برای برگزاری میهمانی ها و جشن های شبانه، استفاده از گوی های درخشان پراکنده در محوطه باغ ویلا، جلوه ای زیبا و خیره کننده خلق خواهد کرد. این گوی های شیشه ای دست ساز بوده و در هر کدام از الگوها و نقش های متفاوتی استفاده شده است. گوی های شیشه ای در طول روز نیز در هنگام تابش اشعه های خورشید از درخششی زیبا و چشم نواز برخوردار خواهند بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

پانزده − نه =

جستجو در سایت