تفاوت روشنایی ونورپردازی|شرکت نورپردازی رهاوند

تفاوت روشنایی و نورپردازی در چیست؟
نورپردازی و روشنایی دو جنبه‌ی بسیار مهم در مهندسی علم نور هستند که تاثیر بسیاری در مطلوبیت و جلوه های نور دارند.

اصولاً عبارت روشنایی در جایی بکار می رود که استاندارد های اولیه برای دیدن و برخورد نکردن با اجسام مد نظر است.

تعریف روشنایی
برای رسیدن به این هدف جایابی چراغ‌ها با محاسبات مشخص می‌گردند و سایه‌ها کنترل می‌شوند . به‌عنوان مثال جاده‌ها نیازمند روشنایی خاصی هستند (حداقل برای رانندگی ایمن در شب) همچنین در یک دفتر کار برای بدست آمدن حداکثر بازدهی بایستی درخشندگی به میزان مشخصی محدود شود تا خیرگی برای کارکنان بوجود نیاید و بتوانند در محیطی با نور مناسب مشغول به فعالیت شوند.

تعریف نورپردازی
نورپردازی جنبه هنر و معماری نور می‌باشد.

نورپردازی زمانی معنا دارد که از لحاظ روشنایی، حداقل ها رعایت شده باشد. در نورپردازی طراح قصد برجسته نمودن بخشی از صحنه را دارد. در تفاوت نورپردازی و روشنایی اینجاست که اکثر پارامترهای به‌کار رفته در این مبحث جنبه کیفی و زیبایی شناختی دارند.

 

موارد کاربرد نورپردازی
نورپردازی شکل‌های متنوعی دارد. در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به نورپردازی نمای ساختمان شده است ، تا آنجا که حتی یک سنگ‌کار در یک روستای دور افتاده، جایی برای قرار دادن چراغ در نظر می‌گیرد.

نورپردازی نما، شکوه و زیبایی یک بنا را دوچندان می‌نماید ، در حالیکه نورپردازی یک موزه یا نمایشگاه هنری جزئیات و ریزه‌کاری‌های هنری را نشان می‌دهد.

یک شکل دیگر نورپردازی نمایش کالاهای فروشگاه است . فروشگاه ممکن است جواهر فروشی، البسه یا میوه‌فروشی باشد؛ نورپردازی باعث افزایش رغبت خرید، جذب مشتریان و رونق فروشگاه می‌گردد.

کلیه نیازهای روشنایی به پارامترهایی برمی‌گردد که عموماً توسط استاندارد های مختلف اندازه‌گیری و مشخص گردیده‌اند. توان مصرفی و سایر پارامترهای الکتریکی نظیر ضریب توان، بازدهی و درجه حفاظت (IP) نیز عموماً جزو حیطه روشنایی قرار می‌گیرند.

به‌طور کل وظیفه روشنایی، در محدوده “دیدن” خلاصه می‌شود به این معنی که وقتی اشیاء در حد قابل قبولی روئیت می‌شوند ماموریت روشنایی به پایان رسیده؛ حال آنکه نورپردازی به “لذت از دیدن” می‌پردازد. زمانی‌که یک پل، بنای تاریخی یا حتی فروشگاه، چشم‌نواز و زیبا به نظر می‌آید، نورپردازی آن به طور اصولی انجام شده باشد.

در آخر باید توجه نمود که نورپردازی و روشنایی در کنار هم معنا پیدا می‌نمایند و هیچ کدام به تنهایی مطلوب نخواهند بود. چه بسا پارک‌هایی که تنها توجهشان به نورپردازی بوده و از روشنایی غافل هستند از دور بسیار زیبا به نظر می‌آیند ولی برای استفاده از امکانات و حتی قدم زدن دید کافی ندارند و گاه دیده شده که تمام توجه به روشنایی معطوف شده و جذابیت فضا به فراموشی سپرده شده است.

 

وال واشر ال ای دی و اس ام دی
وال واشر ال ای دی پدیده ای نو در عرصه تجهیزات نور و روشنایی می باشد. ابعاد مناسب، مصرف برق بسیار کم و پخش نور گسترده این کالا را تبدیل به یکی از ابزار های مهم جهت روشن کردن معابر، دیواره ها و مسیرهای طولانی کرده است که علاوه بر تامین نور مورد نیاز فضای مورد نظرتان، زیبایی را نیز برای شما به ارمغان می آورد.

از دیگر نام های این کالا می توان به چراغ خطی اس ام دی و دیوارشور اس ام دی نیز اشاره کرد.

ویژگی های وال واشر
استفاده از LED های اپیستار تایوان با بهره نوری و درخشندگی بالا با طول عمر زیاد

قابل عرضه در رنگ های سفیدآفتابی (Cool White) و سفید مهتابی (Warm White)

مجهز به بدنه آلومینیومی اکسترود با قابلیت نصب دیواری و سقفی با قابلیت تنظیم زاویه چراغ

مجهز به درایورهای دارای محدود کننده جریان با ضریب توان بالا

مجهز به سیم محافظ ارت (Ground Wire) طبق استاندارد کالاهای الکتریکی

دارای استاندارد IP۶۵ و مقاوم در برابر بارش برف و باران

دارای شیشه مقاوم سکوریت و عدم آسیب در برابر ضربه

امنیت عمومی بالا به علت استفاده از جریان بسیار پایین

کاربرد وال واشر ال ای دی
وال واشر ال ای دی آذرطیف در ابعاد ۱۰۰ سانتی متری و ۵۰ سانتی متری تولید می‌شود. وال واشرهای نیم متری با توان ۱۲و ۱۸ وات، وال واشر های یک متری با توان ۲۴ و ۳۶ وات عرضه می‌گردند.

این محصولات گزینه مطلوبی برای نورپردازی نمای ساختمان ها، دیواره پل ها و پیاده روها، زیرگذر ها، دیواره باغ و تالارها، آثار و ابنیه تاریخی و بسیاری فضاهای دیگر می باشد و همانطور که از توان مصرفی شان پیداست مصرف برق پائین آن‌ها از جمله مزایای این محصول به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

یازده − 1 =

جستجو در سایت